Allmän uppdatering

Dagarna rullar på. Ikväll är jag ensam hemma. Danne och Charlie sover i Gnesta hos farfar. Det är jätteskönt att få lite egentid. Tyvärr jobbar jag i morgon så jag missar sovmorgonen. På min egentid har jag diskat, lagat mat, hängt tvätt, noppat ögonbrynen, lagt ansiktsmask och kört en timme yoga. Nu har jag landat i soffan. Just nu håller det på att planeras inför valpar. Som vamligt är jag väl ute i sista sekund och hoppas på lite tur nu att inte Sally hinner börja löpa innan allt är klart. Sally måste nämligen till veterinären för ögonlysning och vi har tid först den 20 februari. Det finns en ögonsjukdom hos papillon som kallas PRA som kan uppkomma närsom under livet och blir de sjuka är det avelsförbud. Då Sally fyller 7 år i vår måste jag även göra en besiktning hos veterinär för att säkerställa att hon har tillräckligt god kondition att få valpar igen. Hanhund är iallafall bokad. Det blir en dansk liten röd hane som nu bor i Dalarna. Han är mindre än Sally och har större öron. Han är jättesöt men det blir nog små valpar. 
Angående husförsäljning så är det inte mycket att uppdatera. Vi hade en visning igen i onsdags men ingen kom tyvärr. Vi har heller inte kollat på något hus för det finns inga att kolla på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0