Lunka på, lunka på vi har långan väg att gå

Idag har det jobbats igen. Jag orkar knappt med det just nu. Vet inte riktigt vad det är om det är graviditeten redan eller om det är det där ihållande förkylningen eller bådadera. Jag jobbade å andra sidan i princip själv då min kollega vart sjuk och även sista jag jobbade då vart det mycket ensamjobb. Mot slutet av arbetsdagen värker det i hela kroppen, främst i ryggen och spänner i magen och jag måste tvinga fram varje steg. Sen är det soffläge resten av kvällen. Jag har ju ett ordentligt tungt jobb men det är ju lång tid kvar tills bebis kommer. Det vore ju inge vidare att redan nu börja få krämpor. Jag ska ju jobba till och med mars är det tänkt. Man måste lyssna på kroppen, men man måste ju jobba också. Jag har iallafall bara 5 arbetsdagar kvar i december. Får ta en dag i taget och kanske är det dags att ta tag i träningen och bygga upp lite ryggmuskler.
 
Veckan som kommer bjuder på mycket julmys. I morgon blir det julbord på Torekällbergets värdshus till lunch, på tisdag blir det först bebisgos hos Robban och sedan julmys hos Karin. På onsdagen kommer Anna och Ester hit på morgonen och på em åker vi till jobbet på julfika. Tor-fre jobb och i helgen ska jag åka och titta på valpar <3 
 
En annan kul grej är att jag nu börjat känna bebisens sparkar där inne i magen =) Jag är nu i vecka 17. Den  29 december är det äntligen dags för ultraljud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0