Hundar/ Djur

Det går ju inte så bra för min hundavel. Kennelnamn är ju registerat som Papipuppies men några valpar blir det inte. Sally gick ju tom i våras efter parning och en omparning var ju tänkt nu till hösten. Dock var jag tvungen att göra en besiktning på Sally inna eftersom hon fyllt 7 år och hon gick inte igenom besiktingen. Sally reagerade när veterinären tröck henne över ländryggen/korset. Vad det berodde på kunde inte veterinären svara på, kanske bara en sträckning eller muskelansträngning men hon kunde ju inte svara på att en dräktighet inte skulle göra det värre så därför kunde hon inte godkänna henne. Besikningen är giltlig i en månad men löpet är ju liksom redan slut sedan länge då. Ett alternativ är att para henne till våren men dels tycker jag att hon börar bli för gammal och dels så blir det ju lite knepigt att både jag och Sally får valpar samtidigt. 
 
Jag var ju helt inne på att skaffa marsvin för bara ett tag sedan. Det har lite fallit bort i mina tankar just nu så vi får se hur det blir med det.
 
Jag var ju på en kaninkurs en helg i november också och då vart jag helt inspirerad till att skaffa kaniner. Det skulle då vara svenska lantraskaniner som är utrotningshotade så att jag är med och bevarar raser. Precis som på jobbet. Men de djuren som inte kommer till att säljas skulle jag då äta upp, haha det låter så brutalt men om man tänker på det med lite öppnare ögon så är det ju inte så konstigt. Kaniner har hållts för köttets skull alltid. Men de är ju så söta tänker kanske många och ja de är de ju men vilken kalv eller kulting eller kyckling är inte det då. Snart kan man knappt köpa kött i affären längre utan att riskera att bli sjuk. Med egenuppfödd kött så slipper man ju det bekymret. Kaninkött är magert och utan risk för sjukdomar. Jag har dock aldrig smakat det vilken man nog borde göra först. Sen vet jag inte om jag skulle klara av själva slakten men det är nog något man får lära sig. Som djurskötare har jag redan varit med om många slakt och avlivningar. Vi får se om jag förverkligar denna plan eller inte.
 
Just nu känner jag mig mest sugen på en till papillontik =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0