Bebis <3

Nu är han äntligen här, min söta lilla brorson Isac. Han föddes 19 november. Sandra och Robban är så fina föräldrar. Jag var där och hälsade på på söndagen innan vi åkte till Egypten men längtar tills jag får träffa dem igen =) 
 
Som jag tror de flesta av er vet nu så är även jag gravid igen. Jag är nu i vecka 15 och bebis är beräknad till 29 maj. Jag har mått bra förutom trötthet. Magen börjar synas nu men jag har ingen stor mage så kan tänka mig att det blir ungefär som med Charlie. Ultraljud är bokat till 29 dec. Vi har inte helt bestämt om vi ska kolla kön eller inte. Danne vill göra det men jag är osäker. Jag skulle vilja se om det känns annorlunda under graviditeten om man inte vet. Jag tänker göra som med förra graviditeten och ta ut graviditetspeng de sista två månaderna vilket innebär att jag jobbar mars ut. Långt dit, vi tar en sak i taget, först är det ultraljud så vi vet att allt är som det ska därinne i magen =)
 
Här är lite tidiga uppadaterngar som jag lagt in på bloggen utan att publicera, läses nedifrån:
 
2014-10-31 Inskrivning på mvc, vecka 9-10 nu. Börjar kännas mer på riktigt nu. De första 12 veckorna är så långa. Efter den tolfte veckan har bebisen alla organ utvecklats och risken för missfall minskar betydligt.
 
2014-09-27 Nu är jag inne på graviditetsvecka 6. Magen är jätte svullen men hoppas att det bara är jag som tänker på det. När vi tänkte berätta för folk har vi faktiskt inte pratat om. Jag kan gott tänka mig att göra det snart. Finns egentligen ingen anledning att vänta enligt mig. Till barn däremot tycker jag man kan vänta med att berätta tills man är lite mer gången och har passerat de första kritiska veckorna.
 
2014-09-21 Tog ytterligare ett test idag och den visar helt klart ett plus. Gravid alltså. Nu hålls alla tummar på att det går hela vägen. Bf 29-30 maj.
 
2014-09-19 Idag är tre dagar innan beräknad mens men jag tog ändå ett test då de vi har kan man ta upp till fyra dagar innan och visst var det ett plus =) Dock var det ett svagt plus så innan jag blir för glad så ska jag göra ett till test om ett par dagar. 
 
2014-08-22 Förra månaden vart det inget plus på stickan. De symptom jag kände var egentligen själva ägglossningen så den missade vi ju helt. Den här månaden tog jag test för att veta när jag hade ägglossning. Men det tog sig inte ändå. Tredje gången gillt då.
 
2014-07-17 Nu försöker vi bli gravida igen och inom några dagar så vet vi om vi lyckats. Jag känner mig gravid med en massa symptom men det kan lika gärna vara inbillning, det skulle inte vara första gången.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0