Grattis mamma

Carneval de Nettan, kanske den bästa festen i världshistorien, men det är ju klart med den festkommittén ;-)
Idag fyller min kära mor 50 år och det firade vi i lördags hos moster Carina i Skebokvarn. Mamma visst att vi skulle fira henne men inte mer än så. Vi åkte dit redan dagen innan och började förbereda. Det gjorde även Robban och Sandra och även mormor och morfar och Mickiz och Sami var där. På partdagen samlades vi alla kl 14 för fika. Medans mamma satt och fika i godan ro så glider en fyrhjuling in på gården och plockar upp henne på flaket, med sig får hon en påse badkläder och handuk. Hon skulle iväg och åka vattenskidor en sväng =) 
 
Medans hon är ute på sjön så stressar vi andra runt och klär om. Det var nämligen Brasilien fest med maskerad. Hela festlokalen var dekorerad och superfin och det var även vi. Jag har inga bilder tyvärr, så de jag har är tagna från facebook. Hoppas på att ni som tog bilder kanske vill skicka lite till mig. 
 
Mamma kommer tillbaka lagom frussen men glad och då väntade vi med en liten karneval och välkomstdrink. Därefter fick hon slå en pinâta som innehöll hennes utklädnad och godis. Jag lovar hon fick ta i från tårna för att få sönder denna fina gris som var väl limmad.
 Foto: Piñata - fylld med godis och hennes partykläder :-)
Här är en bild på de fina systrarna
Foto: 3 sisters
Danne stod i baren och var hövding.
Foto: Barhövdingen
Jag, Robban och Sandra försvann till köket och gjorde färdigt maten. Det var såklart även brasilianskt tema även där. Jättegod mat, jag kanske kan göra ett inlägg bara om den en annan gång =)
 
Här kommer en annan härlig bild på Fredrik aka Mad Jack Rackhem och en krokodil. I bakgrunde syns mormor i sina hawaiikjol.
 
 
Kvällen bjöd på en hel del dans, iallafall för min del =) Det var jättekul. Mamma har alltid önskat att få åka till Brasilien på amazonas och nån gång så ska vi åka dit, men först ska vi åka på finlandsfärjan =) hehe, 21 nov är det carnivalcruise och den ska vi åka med, då blir det ännu mera dans.
 
Mer bilder kommer när jag har mer bilder =) Tjing så länge, och mamma, hoppas du får en bra födelsedag <3

Kommentarer
Postat av: Sandra

En helt fantastisk fest och en överraskad jubilar :)

Svar: Ja verkligen =)
Jojo

2014-08-23 @ 20:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0