Resorbering och kennelnamn

I förrgår var jag helt övertygad om att Sally inte längre var dräktig. Hennes mage som tidigare känts stor och hård kändes mjuk och tom. Dock hade inga teckens synts på att hon skulle ha aborterat. Men jag vet ju att valpar kan resorberas - tillbakabildas och det även rätt sent i dräktigheten utan att man märker någonting och utan att tiken blir påverkad. Jag läste massor om det på nätet och i ett fall hade man gjort ett ultraljud 3 veckor innan valpning som då visade på 4 valpar men sedan kom det inga valpar iallafall. Idag tror jag fortfarande att hon har bebisar i magen, den känns inte helt tom. Kan det var så att valparna ändrat läge? Kan det vara så att hon resorberat någon av valparna? Ja vem vet. Bara att hålla tummarna för att det blir valp. Nu är det inte så lång tid kvar idag är det dag 43/63. Sally får följa med mig till jobbet i morgon men sen får hon bli hemma resten av tiden och vila upp sig.
 
Jag har fått svar från kennelklubben angående min kennelnamnsansökan och ett namn har blivit godkänt. Namnet kommer att publiceras i nästa nummer av Hundsport och då har andra möjlighet att protestera om de tycker att mitt namn är för likt deras. Så i juni först är allt klart. Det godkända namnet är iallafall Papipups. Inte mitt förstahandsval men det är väldigt svårt det där med att få till ett bra namn som man gillar och har en slags koppling till. Namnet får inte vara upptagen eller likna något annat kennelnman- i hela världen. Jag hade ju tidigare en hundblogg med det namnet. Jag kommer att starta upp en ny hemsida nu när jag vet vad den ska heta =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0