Glöm inte att lämna era cellprover!

Jag har under flera års tid haft lätta cellförändringar på livmodertappen som upptäcks vid vanlig cellprovstagning. I och med det har jag fått lämna biopsiprover en gång om året för att läkarna ska hålla koll på att det inte utvecklas, cellförändringar kan utvecklad till cancer. Är man under 30 år läker det ofta av sig självt men inte alltid. Jag gjorde en biopsi för ett par månader sedan och den här gången visade det tyvärr på svåra cellförändringar. Idag har jag legat på operationsbordet och tagit bort en del av livmodertappen. Lokalbedövning var det dom gällde och tror jag fick nio sprutor som alla gjorde ont och som jag nästan svimmade av. Sen skar de bort biten som skickas för undersökning om de fick med sig tillräckligt stor bit eller om det finns dåliga celler kvar. Sedan bränner de såret så det ska sluta blöda. Jag blödde mycket och fick ligga kvar för observation. Efter två timmar skulle jag få åka hem och började gå ner när jag känner att jag börjar blöda och det ordentligt. För varje steg jag tar så blir jag blötare och tillsist droppar det blod om mig när jag går, det var som i en skräckfilm. Jag bad om hjälp i receptionen och de kom och hämtade upp mig med rullstol. Jag blev undersökt igen men allt såg bra ut så jag skulle få åka hem en timme senare. Mamma skulle komma med nya kläder till mig vilket hon då glömde, där satt jag i bara handduk så det var bara för henne att åka hem igen och hämta. Nu är det klart iallafall och jag mår bra, har inte ont alls. Nu väntar jag på provsvar som kommer om ca 8-10 veckor, håll tummar för att allt är borta.


Kommentarer
Postat av: Kakan

Usch och fy! Ta hand om dig hjärtat❤️❤️❤️

2014-04-02 @ 23:09:41
Postat av: Malin

❤️

2014-04-03 @ 14:53:59
Postat av: Anna

Skönt att det är över iaf. Och nu är det bara att vänta på provsvaren sen är de fritt fram ;) Kram <3

2014-04-04 @ 12:32:14
URL: http://heuteitsmeintag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0