Första vab-dagen

Ja nu ligger jag minsann efter med bloggandet igen, typiskt. Jag har väl egentlien massor av tid till att blogga men jag sitter nästan aldrig vid datorn längre så det faller sig inte naturligt in att lägga in ett litet inlägg. Inskolningen på dagis går superbra. Vi var ju där i tre hela dagar tillsammans med Charlie och dag nummer fyra så började vi lämna honom själv. Första dagen bara ca 1,5 timme, dag nummer två och tre i 4 timmar och sedan har vi kört hela dagar efter det. Han har skött sig exemplariskt. Äter bra oftast två portiner mat och massor av frukt och när det är sovdags somnar han nästan fortast av ala barnen och sover i två timmar. När vi kommer och hämtar honom blir han jätteglad och kommer springande och ger en bamsekram, gullungen. Idag skulle ha varit första dagen på dagis när vi jobbade båda två men tyvärr har han fått en ögoninlammation så jag är hemma från jobbet. Danne börjar en ny tjänst på jobbet idag så det passade ju mindre bra för honom att vara hemma idag. I morgon får han också vara hemma från dagis så får vi se mot slutet av veckan hur ögonen är. Igår var de ganska mycket kladdiga men de är bättre redan idag.
 
Ska se till att ta lite nya bilder på Charlie också men får nog vänta tills ögonen inte är så röda längre. Han ser nyvaken ut hela tiden nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0