Dan före flygaredan

I morgon bär det av till Blåkulla igen enligt tradition. Får se om jag använder mig av kvast i år eller om jag tar en ko från jobbet och flyger på. Katt har jag redan. 
 
Här kommer lite snabb uppdatering eftersom jag inte skrivit på ett tag...igen.
 
Stackars Charlie blev hemskickad från dagis i fredags förra veckan pga att hans ögon blivit kletiga igen. Vi hämtade ut medicin åt honom som han fått droppat i ögonen fram tills nu och han hatar det. Nu är han iallafall frisk i ögonen och idag skulle han få gå till dagis igen, men då vaknar han med feber =( Så idag är det jag som är hemma med honom. Han har varit med sin mormor mån-tis och i morgon får hans pappa ta honom och sen är det påsk. 
 
De som ska köpa vårat hus har skickat in vattenprov på vårt vatten. Om allt är ok så köper dom det, vi har skrivit kontrakt. Är det anmärkning på vattnet har de rätt att dra sig ur om de vill. Vårt vatten är jättegott så jag tycker inte att det borde vara något konstigt med det. Vi väntar på mäklaren för huset vi ska köpa hör av sig så att vi även kan skriva kontrakt där. Inflyttning i nya huset är tänkt till 2 juni och de nya ägarna får tillgång till vårt hus 9 juni. Vi kommer att renovera badrummet under sommaren så nu planeras det inför det.
 
Sally är definitivt dräktig, det känns tydligt på hennes mage nu. Jag ska mäta och väga henne idag men hittils har hon ju minskat något i vikt men det gör inget då hon var så tjock innan. Valparna beräknas födas 13 maj så det är bara en knapp månad kvar nu.
 
På jobbet har det börjat födas lamm och killingar och även kycklingar. Ska ta med mig kameran någon dag men just den här veckan är väldigt häktiskt att hinna med då vi har påsklovsprogram och en himla massa besökare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0