Vad händer sen då?

På lördag springer vi som sagt milen. Jag har löptränat sedan i våras 2-3 ggr i veckan med undantag. Men vad händer efter lördag? Ska jag bara lägga ned löpningen. Nej. Det verkar ju väldigt dumt. Men jag har funderat fram och tillbaka och det kommer ju bli mycket svårare att lyckas komma ut och springa. Det är redan nu mörkt ganska tidigt på kvällarna. Dagarna går ju bort då jag är ensam med Charlie. Jag tänker inte skaffa en joggingvagn åt honom. Kvällarna går också bort då det inte finns några upplysta spår i närheten då måste man ta sig dit med bil vilket går bra någon gång ibland men det är ju tröttsamt i längden. Det får helt enkelt bli så att jag bara springer en gång per vecka under helgen och lägger in lite annan träning. Simning är bra konditionsträning och jag har fortfarande många gånger kvar på mitt sim-kort =) i åkershallen. Så det får alltså bli simning en gång i veckan. Sen tänkte jag lägga in ett hemma-corepass också. Men det borde jag klara mig fint. Hoppas också på att kunna rida ganska mycket de dagar jag jobbar vilket ju också är bra träning. För mig är det superviktigt att ha en bra fysik. Jag vill kunna vara en pigg och glad mamma åt Charlie. Jag vill vara frisk både kortsiktigt och långsiktigt. Jag måste vara i god form för att klara av mitt jobb. Det är riktigt tungt vill jag lova och sliter på kroppen. Ryggen främst får mycket stryk. Och jag vill vara i god form inför nästa graviditet, när den nu blir för att förhoppningsvis slippa krämpor mm. 
 
”I never said it would be easy. I said it would be worth it"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0