Tävlingen

Ja nu så är det över. Resultatet godkänt men inte mer. Gick väl inte riktigt så bra som jag tänkt mig, eller inte alls faktiskt men sprang milen gjorde jag iallafall. Under min träning har jag bara sprungit milen en gång och då på 72 min. Dagen började iallafall hemma hos mamma då jag och brorsan laddade med kolhydrater, gröt och mackor till frukost. Vi gjorde oss klara och åkte hem till andra brorsan utanför Oxelösund där loppet skulle vara. Klockan 4 var alla på plats, hela tjocka släkten. Vi var 9 st som skulle springa. Men först började vi med uppvärmning som general Nettan (min mamma) höll i. Huvud, axlar, knä och tå, följt av gagnam style ännu en uptempo låt och sen en strechinglåt. Lottdragning om startordningen och sen var vi igång. Stardade med 2 min mellanrum. Typiskt nog fick jag Robban bakom mig och Fredrik bakom det. Vi skulle springa 3 varv för att komma upp i 10 km.
 
Första varvet kändes väldigt bra. Jag hade km tider på 6:15, 6:02 och 5:45 vilket var perfekt då målet var att springa under timmen. I slutet på första varvet blev jag omsprungen av Robban men jag hade även sprungit om Angelica och Jenny. Under andra varvet sprang Jenny om mig igen vilket var surt som räven Vid 5 km fick jag sån j*kla håll att det bara inte gick att springa. kunde bara ta tredjedels andetag. Arg var jag. Jag får aldrig håll annars. Tog upp en sten, gick lite och sen tvingade jag mig att springa lite till. Sprang om Sandra men sen gick det inte längre. I långsamt tempo knatade jag in det andra varvet. Lyckades ändå ta mina första 5 km på 31 minuter.  Jag tänkte lägga ner efter varv två. Men när jag stod där ett par minuter och drack lite blåbär och samlade kraft så tänkte jag att nej jag ska banne mig inte ge upp, milen ska jag runt om jag så får en skittid. Så jag började springa igen. Hållen höll i sig men gjorde inte riktigt lika ont så jag kunde kämpa mig igenom den och lyckades springa nästan hela varvet fast ganska långsamt. I mål kom jag på tiden 66 min.
 
Med tanke på hur det gick så är jag nöjd med resultatet och det är ju faktiskt det snabbaste jag sprungit milen. Var kom hållen ifrån? Var jag lite för spänd för att det var tävling kanske?  Min tid räckte till en 4:e plats. Robban (brorsan) vann på 51 min efter det kom Jenny på strax över 60 och sen Mats på 63? tror jag. Väldigt surt att komma efter de två då jag har tränat så mycket mera men vad sjutton livet är inte rättvist =P Bra kämpat alla fånar =P
 
Bilder har jag inte tagit några hade ju fullt upp hela tiden så det fanns det ingen möjlighet till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0