Sover nästan som en kratta

Krattor sover ju inte så jag sover väl lite bättre än dem. De senaste veckorna har vi sovit jätte dåligt på nätterna. Charlie vaknar konstant och gråter innan han kommer tillrätta igen. Säkert 10 gånger per natt. Men natten som var så vaknade han första gången kl 4 men somnade om igen i sin egen säng. Vaknade sedan kl 6 igen och då var det tydligen dags att gå upp. Detta var alltså en jättebra natt och jag har massor av sömn att ta igen så hoppas på flera sådana. Har haft ont i huvudet i nån vecka vilket kanske beror på dålig sömn. Idag har jag faktiskt inte mått så bra. Förutom huvudvärken har jag även varit yr. Men som sagt så hoppas jag på bättre nätter framöver =)
Vad har vi gjort denna regniga höstdag då? nä inte så mycket. Bara varit hemma idag förutom promenad då. Lekt, städat, tvättat, diskat, stekt pannkakor och nu kollar jag Idol medans Charlie sover för natten. Danne har utbildning på måndagar och onsdagar men är nu på väg hem. Och äpplen krattas till förbannelse här hemma. Bara den här veckan har jag kanske kört bort 5 skottkärror, från ETT träd. Galet mycket, och vildäpplen  dessutom så de går inte att äta. Våra ätliga åpplen kokar jag mos på till Charlie så frysen är full.
I morgon ska vi åka till Skärholmen med mamma, det var inte igår man var där inte. På onsdag tror jag att mammagruppen ska ses på öppna förskolan i Nykvarn så får se om jag åker dit. 
Jag har glömt att göra ett inlägg om att Charlie nu blivit 9 månader. Men det är väl inget speciellt med det. Han ligger bra till i utvecklingen och följer sin kurva fint. Det blir inget bvc besök denna månad utan nästa är 10 månaders kontroll. Vad som går att läsa om 9 månaders bebisar är att de nu förstår ordet nej men att det inte alltid har den effekt man önskar. Haha ja det stämmer väl väldigt bra det. Han tycker det bara är kul men saker han inte får göra. Frågan är vem som har bäst tålamod. Det står också att de gärna utforskar omgivningen men kommer tillbaka till mamma/ pappa då och då för att få trygghet. Det håller Charlie på med hela tiden han kryper fram och klättrar på mitt ben för att bara komma upp och vända i famnen och ner på golvet och leka igen.
Ja nu blev det visst ett långt inlägg men ni måste ju faktiskt inte läsa =P
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0