Kalender

Sommarvärmen håller i sig men det kommer en höst det kan vi vara säkra på. Vissa gillar ju höst och vinter men jag är inte en av dom. Jag vill då gärna ha lite saker inplanerade i kalendern att se fram emot. Helst av allt vill jag ju ha en utlandsresa inbokad till något varmt och härligt land men så ser det inte ut den här vintern. Har tyvärr inga pengar att lägga på det. Här är iallafall lite planer jag har som inget är bestämt ännu.
 
  • Smålandsresa i september. Den är väl så gott som bestämd, ska bara spika datum. Ska bli skönt att åka ner utan att ställa ut hund för en gångs skull. Slippa stressa iväg på det och bara umgås istället. Blir jag, Charlie och Mickiz och eventuellt Fredrik eller Oliver.
  • Utställning för Caspian i Växjö, november. Ytterligare en smålandsresa alltså. Dock så tror jag att jag jobbar då så ska försöka hitta en lösning. 
  • Göteborgsresa. Vill jättegärna ner och hälsa på hos Madde under hösten/ vintern. Gärna lite julmys i Götet men vi får se när som passar bäst. 
  • Charlie 1 år <3 Första födelsedagen för min lilla älskling. Det är stort de.
  • Julen. Jag gillar julen. Inte själva julafton själv utan alla förberedleser och julstök innan. Eller alltså jag gillar julafton också men jag tror ni förstår vad jag menar =)
  • Londonresa. Kan vi få till en londonresa under tidiga våren tro? Annelie har ju flyttat dit så skulle ju gärna vilja hälsa på henne. Jag och Danne var iväg på en londonresa för några år sedan. Skulle vara trevligt med en favorit i repris. Kanske då kan lämna Charlie hos en snäll mormor eller så och få lite egentid.
  • Valpar??? Det var faktiskt Danne som väckte den idén för några veckor sedan. Hade ju inte tänkt ta en till kull på Sally. Men det krävs en hel del planering och utgifter om det ska ske. Hanhund har jag nog redan en på G men det kostar ju några tusenlappar. Sen måste jag registrera mig som kennel vilket också kostar en slant. Sally måste ögonlysas och kanske även godkännas av veterinär då hon kommer hamna på gränsen till 7 år. Men ska jag ha mer valpar efter Sally så är det ju sista chansen. Charlie kommer vara dryga året vilket kanske inte är den lämpligaste åldern när man ska ha valpar. Jaja en så länge bara en liten fundering eller önskedröm =)
Vad gör ni för att klara er igenom vintern? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0