Ingen har ett jobb som jag

Tänk dig ett jobb dit du kommer varje morgon och kör på med samma sak timme efter timme, dag efter dag men samma monotona rörelser. Och så tänker du på ett jobb helt tvärtemot så har du mitt jobb i ett nötskal. Det är ju det som är så himla underbart med mitt jobb, ingen dag är den andra lik och man vet aldrig vilka äventyr som står för dörren. Som vanligt så är det också väldigt dålig planering och framförhållning på jobbet. I morgon ska vi ha en "Tack för i år på Lillgården" evenemang med lite lek och aktiviteter. Men är allt fixat och klart inför morgondagen då? knappast. Fick en lapp där det stod: Fixa hage till kobingon. Punkt, inget mer. Jaha okej alltså ingen placering eller storlek eller material eller så. Chefen skulle vara ansvarig för denna programpunkt men ringde sig sjuk idag så då fick jag ta över. Ingenting är förberett så riktigt hur det ska gå till får jag lösa i morgon. Jag är alltså kobingoarrangör i morgon. Hur många får möjlighet till det på jobbet tro? =) Hur går det till då? Jo det säger sig ju lite självt kanske men man har en hage, vår kommer vara 12x12 m och innehålla 16 numrerade rutor. Sedan får folk gissa och satsa pengar på i vilken ruta som kossan bajsar. Skitkul. Normalt sett tar det 2-5 timmar, haha jag hoppas på snabbare för det finns en hel del annat skitgöra att syssla med.
 
Gammal bild på ringamålakon Ester. I bakgrunden ligger Lilja som tyvärr inte finns kvar längre. Istället har vi nu bohuskullan Klara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0