Helgen - full rulle

Ja denna helgen har vi verkligen fullt upp. Just nu har vi en lugn stund så passar på att blogga lite då jag ligger lite efter med det.
I fredags var det babysim igen och i stort sett samma som sist med lite sånger och lite dyk. Efter det stannade jag och Charlie och handlade, han är verkligen hopplös att handla med. Gnäller genom hela affären och gallskriker när vi står i kön. Man vet ju själv vad man tycker om andra som har skrikande barn. Men vad ska man göra, handla måste man ju. Danne handlade möbler på väg hem från jobbet. Blev både vardagsrumsbord, tv-bänk och en liten byrå. (bilder kommer) Så på kvällen sen blev det skruva möbler.
 
Lördagen började med städning. Min mamma hämtade Charlie vid tolvtiden och åkte hem till moster. Vid ett hade jag visning av huset. De var här och kikade i en och en halv timme. Efter det åkte även jag hem till moster. På kvällen sen hade jag planerat in att springa milen, har ju bara gjort det en gång tidigare. Åkte till hjorthagen men det blev mörkt så jag hann inte springa klart. När klockan närmade sig nio så såg jag inte ens vad klockan på armen stod på längre, däremot såg jag en grävling så jag bestämde mig för att det var dags att åka hemåt. Det blev 7,5km iallafall.
 
Söndag morgon började i ottan. Redan kl 6 var jag i Åkers för att åka iväg till en sjö i skogen för lite fotografering. Somriga bilder skulle tas så det var lite kyligt med shorts och tischa. Vid halv elva var vi iväg till Åkers igen och tittade på ett hus. Vi har tittat på det förut men ville ha en extra titt, osäker på om det är intressant det ligger lite långt bort från centrum. Sen kom pappa och Senka förbi och fikade. Både jag, Danne och Charlie fick fina presenter. Charlie fick massa kläder ett litet kök och en typ synt för barn (bilder kommer) Efter det hade vi en bokad visning igen av vårat hus och nu sitter jag här och gör ingenting. Snart kommer min kusin och andra moster hit på besök. Sen är nog helgen slut för denna gången.
 
Förresten är det 1 september idag så nu är det slut på sommaren =( Den saknas redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0