Vi bor på landet

Det märks ju ofta på inläggen att det är på landet vi bor och inte i staden. Inte minst idag då vi körde förbi ett Sverige mästerskap i plöjning. Jajjemen ni läste rätt. På en stor åker hade ett 50-tal trakotorer samlats för att göra upp. Ingen aning om hur det går till och stannade inte för att ta reda på det heller, vi var nämligen på väg till babysimmet. Vidare till en annan landet relaterat ämne nämligen Grävlis. Han är kvar tyvärr. Idag var jägaren här och bytte plats på fällan så förhoppningsvis går han in nu under natten. 
 
Nu har jag provat att köra 5:2 dieten eller 6:1 dieten som jag körde i två veckor. Efter det skulle jag ju utvärdera och se om jag ville fortsätta i sex veckor till. Det var mycket enklare än vad jag trodde faktiskt och bara man äter rätt så kan man äta ganska mycket. Jag körde mycket grönsakssoppa. Just grönsaker kan man äta ganska mycket utav. Jag har lärt mig en hel del om vad det är vi stoppar i oss och vad som ger kroppen vad den behöver och vad som bara är tomma kalorier. Trots att det gått så bra så tänker jag inte fortsätta. Det är tråkigt att inte få äta som man vill och det är bara en extra grej att tänka på så det blir faktiskt ett litet stressmoment och därför inget jag kommer må bättre av. Kör man den dieten så blir det ju en vardagsgrej och då längre inte stressigt men jag skulle ju bara testa på. Skulle jag någon gång i framtiden behöva banta ett par kilo så vet jag att jag klarar av denna diet. Men jag kör nog hellre på träning. Nu ska jag kolla idol och svulla chips =) som förövrigt innehåller massa tomma kalorier.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0