Valpar igen

Nu har jag velat fram och tillbaka om valpar vs inte valpar men har bestämt mig för att satsa på valpar. Kommer nog ångra mig annars. Sally är i mycket bra kndition just nu. Vi går på minst en 3km promenad om dagen och ibland mer. Hon är mycket piggare och gladare nu än hon varit på senaste tiden. Förhoppningen är att vi ska kunna behålla en tikvalp ur kullen. Men man ska ju inte hoppas för mycket, Sally verkar ju bara få hanar. Första steget är iallafall avklarat då jag har skickat in ansökan om att starta kennel till Svenska kennelklubben. Det kan dröja länge innan de behandlar ansökan men det räcker faktikst med att den är skickad för att jag ska få para henne. Hoppas dock att vi fått ett kennelnamn till dess att valparna är födda. Nästa steg blir att boka in en ögonlysning hos veterinären och att boka hanhund. Jag vill inte använda samma hanhund, Linux igen även om han är väldigt fin. Vore kul att se om det blir ett annat resultat med en annan hane. Däremot så äger Linux ägare även en annan fin hanhund. Det är en champion från Danmark som också han är röd.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0