Gås och smörgåstårta

Onsdag, torsdag = jobbdagar. Vi har en relativt nyköpt häst på jobbet, russet Troya 7 år. Har tidigare gått ponnytrav och sedan placerats på ridskola där hon inte passade in. Hon är ingen barnvänlig häst. Passar därför inte in hos oss heller men där är hon iallafall. Iallafall så har hon börjat att stegra på ponnyridningen vilket ju såklart är oaceptabelt, barnen ramlar ju av. Så jag tog på mig att rida henne båda dagarna. Hon är rolig att rida men man måste vara på sin vakt för så fort man börjar slappna av i sadeln så börja hon stegra och tramsa. Och träningsvärk fick jag, inte så konstigt då jag inte ridit på ca 1,5 år. Vid kvällsfodringen så vägrade gåsaskrället att komma in. De andra två gässen kom upp som vanligt från dammen och knata in men hon bara simmade fram och tillbaka i dammen och gapade och förde oväsen. Korkade djur, hon visste inte hur hon skulle ta sig upp utan de andra. Vi fick knyta ihop alla tömmar och longeringsjordar vi hittade och spänna över hela dammen för att mota upp henne. Typiskt nog hände detta den dagen då jag hade bråttom att komma ifrån jobbet. Vi skulle nämligen på husvisning i Vagnhärad kl 5 och Danne och Charlie stod på parkeringen och väntade. De fick åka utan mig. Vi möttes istället i Mölnbo där det vankades kalas för Oliver som fyllde 6 år. Tårtor, smörgåstårtor och massa fika vankades där, inte helt fel avslut på dagen.
Huset var för övrigt fint tyckte Danne så vi åker nog dit igen och tittar, iallafall på området.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0