Sjukgymnastik och julklappar

tror jag har glömt att skriva om mina besök hos sjukgymnasten. Jag har varit där två gånger på grund av mina ryggproblem.  När jag var gravid så fick jag ju väldigt ont i ryggen och gick till en kiropraktor. Han konstaterade att jag var sne i kroppen vilket är väldigt vanligt förekommande och går att behandla. Han knäckte ryggen på flera ställen och behandlade även med akupunktur. Smärtan försvann men kom tillbaka bara efter någon dag. Antagligen för att jag var så tung och kiropraktorn behandlade ju problemet men inte orsaken till problemet vilket är brist på muskler i det området. Därför vände jag mig den här gången till vårdcentralen och sjukgymnasten. På första besöket kollade om bara och kände för att hitta problemet. Hon konstaterade att jag nog var något sne men också att jag hade väldigt spända muskler i de områdena. Jag fick övnigar att göra varje dag både styrka och strech. Det är bålen jag måste bygga upp, främst de inre magmusklerna. Strecha rumpmuskler och höftböjaren. Jag fick återbesök efter ca två veckor och det kändes redan mycket bättre. Vid andra besöket så knäckte hon även ryggen lite men dock på samma sätt som jag själv brukar göra så det var kanske inte till så stor hjälp. Jag har nu iallafall ökat min core träning och ska dit igen på måndag. Sista veckan har jag tyvärr haft lite ondare igen. Måste kanske gå till en kiropraktor ändå för att få en ordentlig omgång. Men jag är ju lite dumsnål också, hos kiropraktorn betalar man runt 500 per besök och hos sjukgymnasten 100.
 
Nu till något helt annat, julklappar =) Jag har redan börjat handla och är i princip klar till alla barnen. Vi brukar alltid dra lott i släkten om vem som köper julklapp till vem så att alla vuxna köper och får en varsin julklapp. Det jag undrar är om det är okej om jag gör lottningen och kanske redan i kväll? Skulle vara skönt att ha det klart =) De flesta av er läser ju min blogg så ni kan ju protestera, annars gör jag det ikväll och hör av mig om vem som fick vem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0