Nässpray för barn

Vem klarar sig utan nässpray? Det måste vara en av världens bästa uppfinningar. Har jag inte nässpray när jag är förklyd kan jag inte sova. Jag har trånga luftvägar i näsan vilket gör att jag blir täppt väldigt lätt, vilket också resulterade i att jag var täppt under hela graviditeten. Vi har haft turen att få ett väldigt friskt barn som inte varit förkyld särskilt mycket under det här första året. Han var lite hes i början av sommaren men inte direkt täppt. För några veckor sedan hade han hosta och fick hostmedicin men vi klarade oss utan nässpray då med även om han var lite täppt. Nu däremot har han blivit både täppt och med rinsnuva. Vi hade en jobbig natt då stackarn inte kunde sova. Vi har ett litet barnapotek hemma som jag inhandlade innan han föddes med både nässug och näsdroppar. Men det går ju inte, han protesterar ju hejvilt bara vi petar på näsan. Kollade runt på nätet om jag hittade någon nässpray för så små barn men hittade bara från 2 år. Idag på konsum hittade vi räddningen, nezeril spray för barn 7 mån-2 år. Visst krånglade han lite när vi skulle spraya också men det går ju så snabbt och smidigt och nu sover han så sött och andas fint med näsan. Han har det ju lite jobbigare än en själv, han kan ju inte somna utan napp i munnen och den gör ju att han inte kan andas med munnen utan måste andas med näsan.
 
haha vilket långt inlägg om bara snor.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja vad skulle man göra utan nässpray?!
Ester har redan förbrukar en spray, Lillenos tror jag den hette. Nu har vi köpt en ny, Apotekets Barnnäsdroppar, från spädbarnsåldern :)

2013-11-24 @ 17:16:12
Postat av: mostwanted.blogg.se

Ja droppar funkar inte att få i Charlie. Vad som är bra med den sprayen vi köpte till Charlie är att den inte barä e koksaltlösning utan har riktigt verkande ämnen som faktiskt funkar =)Det kanske Lillenos också har vad vet jag =) Gulligt namn =)

2013-11-25 @ 09:27:13
URL: http://mostwanted.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0