Charlie 11 månader

Glömde bort hans 11 månaders dag igår. Trodde det var den 13 idag. Jaja bara hoppas jag kommer ihåg hans födelsedag iallafall. 
 
Vad har hänt sen 10 månaders inlägget.
  • Han kryper fortfarande, men blir ju stadigare för var dag som går.
  • Han har kommit på hur man drar ut alla korgar vi har under vardagsrumsbordet och tv-bänken så där är han ständigt och slänger ut grejer. Dvd filmerna är väldigt kul att sprida ut över hela vardagsrumsgolvet.
  • Han har fått fler tänder och har nu 6 stycken. 4 där nere och 2 uppe.
  • Han klarar nu av att klättra ned från soffan själv och gör det gärna ofta för att det är så kul.
  • Hans nya favorit är att bli runtburen och peka på saker och så ska man berätta vad det är han pekar på, lampor är bäst, dom pekas det på hela dagarna. Han säger både mamma och pappa men har inte riktigt förstått vad de betyder, ibland pekar han på oss när han säger det och ibland på lampan.
  • Nya favoriten i matväg är mjukt bröd med smör och ost som jag ger i småbitar.
  • Han har blivit en pappagris =) Han går ofta till sin pappa istället för mig vilket gör mig väldigt glad för jag vill att det ska vara lika och att det ska funka lika bra med pappa som mamma.
  • Nya favoriten i musikväg är gummibjörn.
  • Det är lättare att få honom att sova på kvällarna nu och han somnar alltid i sin egna säng. Vi har en sovrutin som alltid är samma. Först välling, sen ombyte till pyjamas sen tandborstning och sen läggs han i sängen och vi läser saga en stund. När han tröttnar släcker vi lampan och jag brukar sjunga lite och stryka lite över bröstet. Det går oftast på mindre än en halvtimme från det att vi lagt honom vilket är en klar förbättring sen tidigare. Danne la honom nyss och det tog väl ca 10 min. 
Söt liten björn, snart ett år gammal.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0