Små badarna =)

Babysimmet inleddes med små badarna " små grodorna" då alla gick runt i bassängen och plaskade lite. Sen fick jag prova hålla honom så han simmade bröstsim, eller ja simmade är väl att ta i men benen sparkade iallafall och armarna höll jag ju i. Sen fick han simma ryggsim vilket han är lite mer van vid eftersom det är så han ligger i badbaljan. Vid det här laget hade Charlie börjat tröttna lite men då kom läraren med en vattenkanna och vattnade på Charlies huvud och sen satte hon honom att hänga i en liten babybadring. Haha stackaren men efter det så gick vi upp ur bassängen och då tyckte han lite synd om sig själv, det blev ju så kallt. Överlag så gillade han att bada men nästa gång ska jag se till så han är pigg och mätt så kanske han orkar lite längre. De andra bebisarna hade prövat simma förut och uppskattade det mycket mer så jag tror nog vi också är där om några veckor. Det svåraste var ju i omklädningsrummet att försöka byta om och duscha med en liten bebis. Vid ett sådant tillfälle är ju ett gayförhållande toppen då båda kan vara i samma omklädningsrum. Danne var hemma idag för han har fått ont i halsen och vill inte smitta de andra bebisarna. Han följer med nästa gång men efter det så går jag nog själv. 10 gånger håller det på och sen kan man välja att fortsätta. 

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha gayförhållande :)

2013-03-15 @ 16:27:11
Postat av: Anna

Ja är sugen på att anmäla oss till babysim.. men funderade just på detta med ombyte/duschningen.. hur gör man??
Hade du badblöja? Eller ja inte du... men Charlie? :P

Svar: Ja det tycker jag du ska göra, det är mycket utveclande för bebisarna och roligt. Man kommer nog på ett bra system i omklädningsrummet också. Bilstolen är med och så finns dynor på golvet. Jag har en simbadbyxa på Charlie med dragsko i midja och ben för att hålla inne, ja vad som nu bör hållas inne =)
Jojo

2013-03-15 @ 17:58:18
Postat av: Emma

Ta med bilstolen in jätte smidigt hade alltid vi :)

Svar: Jo jag hade det och det gick jättebra innan bad med ombyte men efter var han ju ledsen och då går det inte för sig att sitta ensam i bilstolen
Jojo

2013-03-15 @ 19:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0