Charlie 6 månader

Dagen har spenderats hos mor och bror i Södertälje. Jag var chaufför när deras bil skulle in på service. Sen hade ju såklart Charlies mormor köpt lite saker åt honom som han skulle pröva bland annat en stol som han ska ha när han är där på besök. Hon hade också köpt en burk med barnmat som han fick till fikat. Hon har längtat nu i 6 månader på att få mata honom så nu var hon nöjd. Han är ett riktigt matvrak och äter allt han får och de verkar liksom inte finnas någon botten på magsäcken, det får alltid plats mer.
 
Charlie är alltså 6 hela månader idag vilket gör att jag både vill skratta och gråta. Saknar redan min lilla bebis men det är så himla kul att se hur han växer och utvecklas. 
 
Charlie idag
  • Rullar runt åt båda håll utan problem. Trots att han gjort det kanske 50 gånger nu så blir han lika glad varje gång =)
  • Sitter själv korta stunder med stöd av sina händer framför sig, fortfarande har han väldigt dålig balans så hamnar han lite på sniskan så faller han pladask.
  • Flyttar föremål mellan händerna, det har han kunnat ganska länge.
  • Intresserar sig för detaljer som tvättrådsettiketter mm.
  • Äter nu gröt varje morgon med fruktmos till, på eftermiddagen får han sen oftast ett litet mål till av någon barnmatsburk under dagen brukar han också få en bit smörgåsrån och ibland välling till kvällsmatning. Ammar gör jag i stort sett som vanligt men planen är att nu byta ut mål nr två- frukosten till enbart gröt.
  • Han har hittat sin "sångröst" men det låter inte alltid så vackert. Han skriker bara för att se hur högt han kan skrika, utan att vara ledsen alltså. Många nya ljud har han kommit på. 
  • Svårsövd på kvällen =( ibland kan de ta flera timmar.Oavsett hur länge han har varit vaken ellervad klockan är så vaknar han efter att ha sovit ungefär i en haltimme och är sen pigg igen. Hela kvällarna går tyvärr åt till att söva honom. Ikväll somnade han strax efter 8 efter bara 30 min försök, sov sedan i 20 min och vaknade igen dock har jag nu fått honom att sova igen vilket bara tog ca 30 min igen så nu hoppas jag att han sover för natten.
Fick för övrigt svar från läkaren idag angående mitt blodvärde. Det såg väldigt bra ut och låg på 134. Det är alltså inte därför som jag mår dåligt. Troligtvis är det då sömnen och kanske lite för dåligt födointag =/ Får försöka bli bättring på det och se om jag mår bättre. Sköterskan jag pratade med när jag bokade läkartiden gav mig rådet att ha Charlie brevid mig i sängen istället för i egen säng så slipper jag åtminstone gå upp hela tiden när han vaknar. Så nu är han tillbaka i vår säng och vi har faktiskt sovit bättre både jag och Charlie sedan dess. Dock blir det lite trångt då han hela tiden förflyttar sig närmre mig, men väldigt mysigt =)
 
Jaha nu blev det ett för långt inlägg, tur jag inte skriver så varje gång då skulle ingen orka läsa bloggen =) God natt!
 
Mums gröt med katrinplommonmos
 
Smörgåsrån =)

Kommentarer
Postat av: marycaroline.blogg.se

Vad jobbigt med sömnen. Förhoppningsvis är det någonting som snart går över och att han kan lära sig somna snabbare utan att han vaknar :)

2013-06-14 @ 11:07:08
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0