Riddardag

Idag ska vi in till centrum här i Mariefred och spana in riddarfestivalen. Den brukar inte vara så himla märkvärdig men alltid kul att hitta på något och komma hemifrån en stund. 
 
Utgång i onsdags kväll med Danne och Fredrik, det var trevligt men väldigt lite folk ute. Var inte ute så länge men hann med en sväng till Stanleys, Flamingo och Cp. Charlie han fick sova med mormor i hennes säng och det hade funkat bra. Vi sov också över där. Igår blev det födelsedagsfika hos pappa. 
 
Var ute och rensade i landet i morse och då hade jag sällskap av en igelkott. Han satt och mumsade maskar för fullt. Han verkade inte rädd för mig, kom fram och kollade vad jag höll på med och stannade bara någon decimeter ifrån mig innan han vandrade tillbaka in bland potatisplantorna. Tyvärr gräver han upp så att potatisarna hamnar ovanför jorden.
 
En trädgårdsfråga. Vi hade en buske med röda vinbär. Den klippte jag ner helt förra året då det bara var gamla grenar. I år har den vuxit upp igen men nu växer det svarta vinbär, jag fattar ingenting. Är helt säker på att det var röda förut. Någon som vet?
 
Charlie laddar inför riddardagen med lite babblarna

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh mamma och jag tänkte gå på riddardagarna imorgon, synd att vi inte skulle dit samtidigt.. Puss

Svar: Vi var bara där en kortis det blåste så kallt. Vi kanske kan komma i morgon igen, är ju så nära =)
Jojo

2013-07-19 @ 12:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0