Pust

Jobbhelgen är nu genomförd. Puh vad vi har jobbat på i helgen, det var inte nådigt. Många stora skitkärror med häst och koskit har mockats från hagarna, även en hel del getskit och hörester. Kaniner har parats, getter har avlusats, kossan Ester blivit inseminerad, slygrenar har sågats, träd har nätats in, lamm har flaskmatats. Ja och sedan allt det vanliga med utfodring, utsläpp och daglig renhållning, ponnyridning och guidningar. Men jag fick också en löneförhöjning på 1000:- per månad och en högre procentuell anställning till hösten. Igår morse hade jag full energi och nu känner jag mig mer död än levande men det var ändå härligt att vara tillbaka. Jag trodde ju att jag skulle tänka på Charlie mest hela tiden men det gjorde jag inte. Bara när andra barn grät. Det har gått jättebra för Danne här hemma men han är lika trött som jag är efter en arbetsdag. 
 
Geten Torunn, extra gosig då vi skiljde av henne från sin bock-killing igår.
Buskossan Ester som idag blev inseminerad. Hoppas på en kvigkalv denna gången, har bara fått tjurbebisar tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0