Jobba i helgen

Ja det är helt sant. I morgon jobbar jag för första gången sedan i mitten av oktober. Blir bara denna helgen och sen är jag ledig igen så det är ju inte alltför ansträngande. Sedan blir det en helg i augusti och en helg i september innan jag börjar på halvtid i oktober. Har sett fram emot att få jobba och tyckt att det ska bli skönt att få komma iväg och bara ha hand om mig själv för några timmar (plus alla djur och besökare på jobbet då) Men nu när dagen är kommen är jag inte alls särskillt peppad. Känns jobbigt att lämna Charlie faktiskt även om det ju är han pappa som ska ha honom. Hur ska det gå när han börjar på dagis sen? Har inte heller slutat amma helt under dagen utan det brukar bli ett mål mitt på dagen men det får de helt enkelt klara sig utan. Han är ju duktig på att äta riktig mat så det ska väl gå bra. Jag kommer nog att tänka på Charlie genom hela arbetsdagen. Men det är lika bra att vänja sig, kan ju inte gå hemma för all framtid heller.
 
På söndag ska vi ha visning av huset. Det blir en privat visning som Danne själv ska hålla i. Sen blir det öppen visning på onsdag och söndag näta vecka. Problemet är att vi inte hunnit städa en jota och det är inte heller så lätt när man är ensam hemma med Charlie. Hoppas han sover mycket i morgon... =)
 
Idag var vi som sagt på kalas hos min minsta kusin Linnea som blev 8 år. Sen var vi och grilla hemma hos Annelie. Madde var hemma på besök, så himla kul att ses, har inte sett henne sen dopet i mars. 
 
Vi fick inte huset vi budat på i Vagnhärad, ännu en gång hade vi högsta budet men huset gick till en familj som ej hade eget att sälja, precis som sist. Ska titta på ett hus i Åkers och så hoppas vi hitta köpare till vårt hus.
 
Ja det blev ett gott och blandat inlägg det här märker jag. Nu ska jag sova så jag orkar med att jobba i morgon. God natt!!
Foto: Nyaste tillskottet på Berget
Sånna här små sötnosar kommer jag få pussa på i morgon, alltid något att se fram emot =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0