Plugga =)

Om det är något jag är ganska bra på så är det att plugga. Gick ut med högst betyg från gymnasiet vilket jag är mycket stolt över =) Ändå så har jag inte pluggat vidare. Har ingen aning om vad jag vill plugga och fick ju jobb på en gång efter gymnasiet och där är jag kvar än idag. Utan att ha pluggat har jag ju ändå lärt mig hur mycket som helst under mina år på Torekällberget, lärt mig mycket om djur men även mycket om historia. Har även läst agrarhistoria - husdjurshistoria på SLU, tror det var förra våren på arbetstid så jobbet har gett mig mycket kunskap. Jag gillar att kunna saker och att vara smart, men smart är inte vad jag oftast kallas =P Men nu är jag inte blond längre och kan glida på det bananskalet så nu har jag gjort slag i saken och faktiskt anmält mig till en distanskurs. Jag ska plugga historia A eller 1b som det nu heter. 100 poäng på gymnasienivå. Ska bli så kul, hoppas jag hinner med det bara, det är ju lite upp till Charlie. Av någon anledning så läste vi inte den kursen på min skola utan bara samhällskunskap och religionskunskap. Är det skoj så går jag vidare på B-kursen efteråt =)
 

Kommentarer
Postat av: malin

Åhh om du pluggar på Komvux i Tälje så kommer du ha Rune, gryyym lärare :)

Svar: Nej jag bor i strängnäs kommun nu så det blir där jag går =)
Jojo

2013-01-30 @ 15:23:33
Postat av: marycaroline.blogg.se

Oj, hade ni ingen historia? :) Och varför heter det 1b? :)

Svar: Varför det heter 1b har jag absolut ingen aning om, det borde ju heta 1a isåfall. Jag gick naturbruksgymnasium så de flesta ämnen var djur och natur relaterade förutom de ämnen man måste läsa. Det är möjligt att man kunde välja historia själv men jag valde säkert att läsa en hund kurs eller annat spännande istället =)
Jojo

2013-01-30 @ 16:30:39
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0