Mammakroppen

Jag är sjukt nöjd med hur min kropp hanterat graviditeten (dock inte förlossningen) Jag har inte fått en enda bristning. Visst jag hade lite besvär under graviditeten med nästäppa, halsbränna och foglossning. Var ganska orörlig mot slutet men det hör väl till det normala. Nu är alla de besvären borta. Har bara kvar min "naturliga" ryggont. Gick väl upp ungefär 11-12 kg och när jag kom hem från bb var det bara 2 av dem kar. Några dagar senare är även de borta så idag har jag samma vkt som vid inskrivningen i vecka 15. Jag har tappat en hel del muskler. Försökte mig på sit ups idag men det gick inte. Känner dock att jag har alla fysiska förutsättningar för att snart ha mina muskler tillbaka. Trodde magen skulle vara mycket slappare efteråt faktiskt, lmed massa lös hud men den har dragit ihop sig jättefint. Var också orolig att brösten skulle bli stora och brista då min mamma fick så men de är i stort sett samma storlek som innan.
Är också nöjd med hur jag hanterar sömnbristen. Brukar behöva massa timmars sömn men nu klarar jag mig på bara några få här och där. Trts det så håller jag humöret och tålamodet uppe. Har inte haft några hormonsvängningar eller hamnat i svackor eller såkallade babyblues. 
 
Nu längtar jag dock till att få lite rutin i vardagen. Hoppas på att snart få till lite fastare mat och sovtider. Komma ut på fler barnvagnspromenader och att känna mig lite piggare.
 
Här är en bild på mammakroppen tagen idag.
 

Kommentarer
Postat av: marycaroline.blogg.se

Härligt att slippa bristningar :) Är inte så kul med det, det är ju så svårt, om inte omöjligt, att få bort. Jag fick lite på magen sista veckorna och sen blev det mer efter förlossningen, och fick några på ena bröstet när det blev mer och mer mjölk. Det mesta är ju borta nu, men lite är kvar. Lycko dig som inte fick nåt :)

2013-01-06 @ 19:04:09
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Maria

Det syns inte att du har varit höggravid nyligen ju! Tänkte på det som du sa om sit ups. Visste du att sit ups kan vara svårt direkt efter graviditet? Musklerna har delat sig och "glider sidleds" i rörelsen. Plankan och annan core kan hjälpa magmuskulaturen i början :) Jätte söt liten plutt förresten =)

Svar: Ja jag visste att magmusklerna delar på sig, hoppas att de hittar tillbaka till varandra snart =) Ska bara ta mig i kragen och börja använda dem lite mera.
Tack =)
Jojo

2013-01-13 @ 16:33:55
URL: http://morgonglimmer.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0