Laktos

Nu ska jag testa en helt laktosfri kost i 2-3 veckor för att se om det lindrar Charlies magknip.Tydligen såå var jag känslig för det som nyfödd. Som tur är finns det mycket laktosfria produkter idag så mjölk, smör, grädde och youghurt är inköpt. Men sen är det så mycket som innehåller mjölk som man inte tänkt på tidigare. Choklad går ju bort (ändå dåligt för bebisar) har pringles hemma men det innehöll visst också mjölk. När vi var och handlade så tänkte jag ut andra pålägg då osten går bort men både leverpastej och medwurst innehöll mjölk. Fick bli skinka och grönsaker. Mycket halvfabrikat innehåller mjölk så det blir att laga från grunden. Kan nog bli ganska hälsosamma veckor det här om man ser det från den ljusa sidan =) Annnan mat som är gasbildande är citrusfrukter, kål, ärtor, kaffe, kolsyrade drycker och kryddor så det ska vi också dra ner på. Hoppas att det hjälper. För Charlies skull så kan jag ta bort vad som helst ur kosten utan promlem.
 
På lördag ska vi ha babyshower för Anna som är beräknad till 1 mars. Bebisen har dock planer på att titta ut lite tidigare. Hon får lov att hålla sig inne till efter showern iallafall. Håller nu på att tillverka dekoration, mer säger jag inte =P
 
Laktosfri mjölk standard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0