Ensam hemma

Idag börjar verkligheten. Dannes första jobbdag och jag måste klara av allt här hemma själv. Det har än så länge fungerat bra. Jag var till och med uppe före Danne i morse då jag precis hade ammat så jag fixade frukosten åt honom =) Sen somnade jag om några timmar, vaknade och mata Charlie och sen mig själv. Det enda riktigt stora störningsmomentet är våran lufttryckspump till vattnet, den har vart på g att bryta ihop länge men nu är den verkligen inne på sista versen. Utan den kommer det inge vatten ur kranarna så den är verkligen nödvändig. Nu när jag tvättat en maskin kläder så lägger den av hela tiden. Den startar igen om man stänger av den ett tag. Så jag måste hela tiden kolla om det finns vatten och i annat fall starta om lufttryckastanken. Om man duschar måste man vara två för även då försvinner vattnet med ett par min mellanrum då den andra måste vara beredd att starta om skiten. Vet inte varför vi inte fixar det...Någon som känner en rörmokare som vill titta på vårt problem och byta tank?
 
Igår fyllde Danne år och vi var hemma hos sväföräldrarna och åt middag. Självklart så ville Charlie äta middag samtidigt som vi så jag fick gott vänta med maten. Samma sak var det häromdagen när min bror och hans tjej var hos oss på middag. 
 
Idag kommer Anna hit på besök =) I morgon mamma =) På onsdag är det bvc. Sen hoppas jag på att åka och hälsa på hos Malin i slutet av veckan. Skönt med lite inplanerat så inte alla dagar blir likadana. 
 
Nu är det minsann dags för ett blöjbyte.
Bild tagen av Annelie =) Ser ut som ett smile men är nog i grund och botten bara ett magknip. Söt är han iallafall. Längtar till de riktiga leendena kommer <3

Kommentarer
Postat av: marycaroline.blogg.se

De ler ju i början med ofta, men det är ju mest bara reflexer. De riktiga leendena ser man faktiskt skillnad på sen, älskar't :)

2013-01-09 @ 23:07:44
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0