Charlie 5 veckor

Tiden rullar på och jag ska försöka njuta av nuet så mycket det går. Han är ju bara en så här liten plutt en gång och tiden går så fort. Hans utveckling märks för varje dag. Han tittar mer på oss och omgivningen, han ler mer, han "pratar" mycket. Han har också börjat använda händerna mer målmedvetet exempelvis kan han själv trycka in nappen om den ligger nära. Idag var vi på bvc igen och nu väger han 4,2 kg och är 54,4 cm lång. Följer sin kurva fint vilket är strax under det gröna normalstrecket.
 
Vi har också lyckats få bättre rutiner. Han sover för det mesta väldigt bra på nätterna och vaknar bara för amning vid 1-2 tillfällen. Dagarna fungerar också ganska bra, lite beroende på hur ont han har i magen. Det känns också som om vi lärt känna varandra lite bättre, nu kan jag läsa av vad han vill på gråten oftast och vet om han är hungrig, har ont i magen, har blöta kläder eller bara vill ha närhet =)
 
Alla frågar hur det känns att vara mamma. Jattesvårt att svara på en sån fråga. Kan man säga bra bara helt enkelt? eller vad betyder ordet bra i det fallet? äsch svårt att svara på är det iallafall. Jag känner mig ju fortfarande som Johanna. Det är ungefär som när man fyller år och folk frågar hur det känns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0