Barnvagnpromenad i -10 grader

Går det? Ja det går finfint det. Hade med mig termometer idag i vagnen för att kolla hur kallt Charlie hade det. -10 grader i luften var det. Jag har läst att bebisar har svårt att andas in luft som är kallare än så. Hade en termometer som mäter både ute och inomhustemperatur. Stoppade ner sladden som mäter utomhus under overallen, alltså ovanpå kläderna men under overallen. Den andra mätaren la jag brevid hans huvud för att mäta temperaturen han andas in. Vi var ute och gick en timme. Temperaturerna i vagnen log stadigt på + 30 innanför overallen och + 4 i luften. Nemas problemas. Han var alldeles lagom varm när vi kom in sen, inte ens kall om nosen men inte heller svettig eller för varm. Blir det kallare eller blååsigt så  kan man ju hänga för en filt eller regnskyddet för öppningen.
 

Kommentarer
Postat av: marycaroline.blogg.se

Uh, var ute igår i -12. Jag tyckte det var för kallt för egen del, blev ingen långis, haha.

Svar: Håller med man får ju inte ens upp värmen trots rask promenad
Jojo

2013-01-24 @ 15:15:13
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0