Babykläder för nydödd

Man skaffar sig ju sina favoritkläder som man använder ofta, eller ja så fort de blir rena. Bodys med omlottknäppning använde vi hela tiden den första tiden och Danne väljer det fortfarande i första hand. Som nybliven förälder är det krångligt att behöva trä på kläderna över huvudet om man saknar vana. Till det väljer jag helst bommulsbyxor utan fot. Har de fot så är det så lätt för bebis att dra upp fötterna i byxbenen och det blir jätte knöligt. Ett par tjocka mysiga sockar till det. En annan favorit är pyjamas med långa ärmar och ben. Kortärmade bodys går bort, det är för kallt med bara den och blir för varmt med tröja över. Kanske dock är optimalt till sommaren. Ett annat plagg som går bort är heldräkterna som man trär över huvudet, blir så tight. Tjocka velordräkter blir också knöligt vid blöjbyte, men är å andra sidan väldigt gulligt. 
 
Favoritpyjamasen. Han har börjat småkräkas titt som tätt så då är det bra med en dräggellapp.
 
Här kommer en bild från vår soliga promenad igår. Ser mysigt ut därinne. Idag blir det ingen promenad, snön öser ned. Om lilleman behagar sova middag så får jag istället gå ut och skotta snö.

Kommentarer
Postat av: marycaroline.blogg.se

Jovisst finns det favoritkläder :) Det där med att dra kläder över huvudet var lite så där förut. Nu känns det bra när man vet att bebisen är ganska stadig. Dock hatar Angela det när man drar kläder över huvudet, speciellt när kläderna ska på. Och det där med fötter på kläder, åh. De sitter sällan bra. Men till de få kläder jag har med fot sätter jag strumpor över, då sitter de på plats :) Och jag håller med om pyjamas. Långa ben och ärmar ska det vara. Ofta får Angela även T-shirt eller kortärmad body under också om jag tycker det verkar lite kallare än vanligt. Sen i sommar kör vi nog utan ben och ärmar. Får se :)

2013-01-16 @ 18:52:54
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0