1 månad idag

Skrev ett inlägg från mobilen igår men nej det är borta =(
Var hos bvc igår igen. Nu väger Charlie 3,9 kg. Hade inte vuxit nåt på längden, men han har ju varit lång och smal så det gör ju inget. Där testade vi även om han kunde följa ett föremål med blicken och det klarade han utan problem.
 
Idag har jag skrivit upp exakt vad vi har haft för oss, för skojs skull =)
 
07:00             Blöjbyte + amning
08:00- 09:30   Sova
09:30- 10:10   Trösta Charlie
10:10             Blöjbyte + amning
10:30 - 11:00  Frukost för mig + startar tvättmaskin
11:00             Charlie ligger i babygymmet, tvättar hans ögon och smörjer in honom med babysalva.
11:15             Tar ut Sally på tomten
11:30- 13:15   Tröstar Charlie och lyssnar på barnvisor och sjunger
13:15- 13:45  Amning + blöjbyte
13:45            Försöker få Charlie att somna i spjälsängen samtidigt som jag försöker få i mig lite lunch och viker        tvätt.
14:30            Charlie somnar. Jag fortsätter med lunchen, hänger tvätt och startar ny tvättmaskin
14:45            Tar ut Sally på tomten
15:00            Sover middag
15:30            Charlie vaknar, amning, blöjbyte och klädbyte
16:30            Charlie gungar, jag gör rent kattlådan
17:00            Danne kommer hem.
 
 
 
Hinner inte med så mycket mer än att vara mamma, förstår om Sally känner sig lite undanskuffad, det är stor skillnad på bebistiden och Sallytiden. Tanken är att vi ska ut på en långpromenad med barnvagnen varje dag men det blev inte av idag. Förhoppningsvis blir det bättre med magknipet snart också så han slipper bli tröstad hela tiden och slipper ha så ont. 
 
Jag tycker det är konstigt att han är vaken så mycket. Mellan 9.30 - 14:30 så är han vaken trots att han är vaken större delen av natten. Vid 14.30 så sov han sen bara en timme, nu är klockan 19:30 och han har bara slumrat några korta stunde sedan dess. Känns som om han är vaken större delen av dygnet. Borde det inte vara tvärtom?

Kommentarer
Postat av: Maria

Jätte trevlig blogg och just det där inlägget fastnade jag extra för =) Väntar mitt första barn, så nu fick jag en bra inblick i hur en mamma-bebis vardag kan se ut =)

Svar: Tack så mycket och grattis till graviditeten! Varje dag är ungefär sig lik men just den dagen var bebis mycket vaken. Vanligtvis så sover han lite mer vilket ger en lite mer frihet.
Jojo

2013-01-13 @ 16:28:59
URL: http://morgonglimmer.wordpress.com
Postat av: Myggan

Hej du. hittade hit tack vare Anna. Tänkte dela med mig av lite bebistips. Weleda har ett te som mamman kan dricka heter amningste, det hjälper mot magknip. De har även en salva som kan strykas på magen (för små bebisar blandas den ut med olja eller hudcreme), den heter oxalis hjälper också mot magknip. Testa ha lite lavendel vid fotändan på sängen och en varmvattenflaska eller vetekudde i sängen. Låt honom ligga på mage när han är vaken underlättar också för magen. Det är ju inte säkert att det här funkar för er men det kan ju vara värt ett försök :)
Det har funkat toppen för mina ungar :)
Lycka till med bebisen.

Svar: Tack så jätte mycket för tipsen =)
Jojo

2013-01-14 @ 21:06:25
URL: http://www.myggis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0