När blir man vuxen?

 Den frågan funderade jag på under dagens promenad med anledning att jag nu faktiskt skulle sortera mig själv under den kategorin.
När man blir könsmogen.?
Haha. Nej.Då är man i sin egna lilla värld och det är knappast vuxenvärlden.
Är det när man blir 18?
Knappast. Även om man väldigt gärna vill tro det då.
När man slutar vara barnslig?
Det kommer jag aldrig sluta med och det bör man inte sluta med.
När man är fullärd?
Det blir man aldrig.
20?
Nja inte de flesta iallafall.
När man kan klara sig själv?
Finns en del människor som aldrig kan det och många som är mindre kompetenta på det området.
När man samlat på sig tillräckligt många vuxenpoäng? 
Nja tyvärr är det inte så lätt. Själv har jag både jobb, hus, bil, barn, hund, katt, pensionssparande, konsumkort, ja till och med bonuskort på apoteket.
När man inser att mamma har rätt?
Ja då börjar det närma sig. =)
25 då?
Någonstans där skulle jag nog vilja påstå att jag blev det. Kanske något tidigare.
När man är mogen och ansvarsfull?
Skulle vilja svara ja men finns alldeles för många vuxna som inte är det. Hur blev då de vuxna?
 
Frågan kvarstår alltså men det verkar ju ändå hänga ihop mer ålder än beteende och verkar inte gå att skippa.

Kommentarer
Postat av: marycaroline.blogg.se

Haha, sånt här är ju ganska kul att fundera på :)

2013-02-19 @ 14:44:58
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0