Fredagsmiddagen - Pizzascones

Pizzascones

Sugen på hemlagad pizza? Här är en snabbvariant som passar fint både till enklare huvudrätt eller i stället för en varm macka. Lägg till en skål god sallad och servera en kall öl till - succen är given!

Du behöver

Receptet är för 4 personer.

Deg

  • 3 dl mjölk
  • 75 gram smör
  • 1 dl havregryn
  • 2 dl grahamsmjöl
  • 6 dl vetemjöl
  • 4 tsk bakpulver
  • 1 tsk salt

Fyllning, förslag 1

  • 3 dl riven ost
  • 1 burk krossad tomat
  • 1 dl rökt skinka eller smakrik korv
  • 1 tomat
  • svartpeppar
  • oregano
  • basilika

Verkar gott och lagon lättlagat för min del med ingredienser som oftast finns hemma. Jag meddelar resultat senare. Har ni några tips på lite nyttigare fredagsmys?

Kommentarer
Postat av: Louise Teimar

Åh vad gott!!! Har tyvärr inga förslag ;( jag är helt inne på ost och kex, kanske inte nyttigaste men inte heller jätte onyttigt?

2013-02-09 @ 19:19:34
URL: http://lolofication.blogg.se/
Postat av: Malin

Självklart, jag spar den så tar jag med den nästa gång vi ses. Nästa vecka kanske? <3 puss

2013-02-11 @ 11:28:15
URL: http://nufilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0