Ingenting är omöjligt

Okej, ni kanske tycker det är skit tråkigt med mina inlägg om löpning men det borde ni inte =P Alla som kan borde springa. För bara några månader sedan så kämpade jag med att bara klara av ett par ynka kilometer och tänkte att jag kommer aldrig någonsin att klara av att springa en mil. En mil, hallå det är faktiskt hur långt som helst. Idag klarar jag av att springa en mil. Är inte det helt fantastiskt? Det gäller att komma igång med löpningen på rätt sätt. Det tar tid att bygga upp muskler och kondition men framförallt alla muskelfästen och leder. Börja försiktigt, varva löpning med gång. När jag började så sprang jag ett par minuter, gick kanske fem minuter och upprepade det några gånger - då kan vem som helst klara det. Jag är fortfarande ganska långsam. Så fort jag ökar tempot litegrann så stupar jag efter en halv kilometer. Så det är det vi tränar på nu. Igår var jag ute igen och sprang 3 kilometer på snabbast tid och jag slog personligt rekord i både snabbaste kilometern och snabbaste 3 kilometrarna. Tiden avslöjar jag inte nu då det är en tävling på intågande =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0