Inge bra

Är så trött på allt som krånglar. Båda våra bilar har det varit strul med hela sommaren, det här är min bils story:
 
Check lampan började lysa och jag lämnar in den på verkstad. De gör en felsökning och byter därefter tändstift. Efter ca 1 vecka börjar lampan lysa igen och jag lämnar in den igen. De konstaterar då att tändkablarna bör bytas då suttit så länge på de gamla stiften och formats efter dom. De gör då också en årlig service på bilen. Kommer tillbaka några dagar senare och 
byter kablarna. På väg därifrån börjar bilen rycka och hoppa och bete sig jättekonstigt. Gick knappt att köra så det var ju bara att lämna in den igen. De går en och en halv vecka innan de nu konstaterat att hela motorn är paj. Det beror på något konstruktionsfel som alla bilar i den modellen haft men i en annan årsmodell så de vet inte om min bil räknas in där. Gud vad jag älskar bilar... Någon som har en att låna ut? Är trött på att vara utan. Hur kan man inte se att det är motorhaveri utan istället byta tändstift?
 
Min sambos bil är också trasig, hela bakaxeln behöver bytas ut, ca 10 000 kr kostar det med jobb inräknat.
 
Så här sitter jag ute på landet för det mesta i min ensamhet. Kan inte ens åka och handla om jag skulle vilja och någon bil verkar jag inte få på flera veckor hursom. Så här ser dannes schema ut denna vecka och ja den är typ likadan varje vecka:
mån-fre jobb 07-16.
mån träning 18:30-20:15 vilket betuder att han inte kommer hem emellan job och träning utan är hemma till 9 på kvällen.
tisdag: övertid till 20:00
onsdag: ledig efter jobb =) bara varannan vecka annars träning.
torsdag: samma träning som på måndagen
fredag:ledig efter jobb =)
lördag: match (blir borta ca 10-15, jobb kvällen 21:00-03:00
söndag: match (blir borta ca 14-20)
 
Känns som att vi bara hinner träffas korta stunder och då på kvällarna så han är dödstrött och ligger i soffan. Jag hade tänkt börja simma för jag behöver lite träning och det ska vara bra när man har foglossning men då måste jag göra det när han är hemma eftersom jag inte har någon bil och då träffas vi ännu mindre. Och det är massa saker som behöver fixas här hemma men det är så mycket och så tungt att jag bara har lust att gå och lägga mig under täcket bara tanken av det.
 
Jag vet att han jobbar extra mycket nu för att jag ska slippa jobba om jag har ont och för att vi ska ha lite extra pengar till allt som behöver fixas. Och snart slutar han som fotbollstränare också. Han hjälper mig också med att skälla och reda ut allt som har med bilen att göra. Men just nu känner jag mig ensam och skulle behöva ha honom hemma mer. Ensam mitt ute på landet utan möjlighet att ta sig härifrån, klart man blir less.
Så nu har jag fått klaga lite, mitt nästa inlägg får bli positivare =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0