Det börjar ta sig =)

Gjorde en lista för ett par veckor sedan och så här ser samma lista ut i dag.
 

Mina nästkomande steg i graviditeten

  1. Hämta ut TENS-maskin och försöka bli av med ryggvärken.
  2. Ansöka om graviditetspenning. Tänkte ta ut alla 60 dagar innan förlossning.
  3. Barnmorskebesök på tisdag.
  4. Börja kolla efter barnvagn.
  5. Nästa barnmorskebesök i mitten på september
alltså:
  1. Ficke hem TENS maskinen idag och har börjat använda den. Ryggonten har avtagit lite sen tidigare men gör istället mer ont fram vid kjumskarna + en hel del sammandragningar.
  2. Ansökan inskickad, nu väntar jag på svar - låt det bli godkänt...
  3. Barnmorskebesöket gick ju bra som jag skrivit om. De skulle ringa om blodproverna såg dåliga ut angående immuniseringen vilket de inte har gjort så det verkar ju lovande =)
  4. Börjat kolla efter barnvagn är gjort men inget är köpt ännu, så svårt att välja ju.
  5. Nästa vecka är det dags igen för barnmorskebesöket. Då ska hon äntligen kolla mitt järnvärde. Vi ska också samtidigt fastställa faderskap.
Jag har också precis tecknat en gravidförsäkring via trygg-hansa som jag fick tips om. Det verkar vara den bästa. Finns en massa gratis försäkringar men vi har tagit med tillägg. Kostar 1195 men då är jag och bebis försäkrade tills han är 6 månader.
 
Vi har också listat ut en nytt mycket passande namn som båda gillar, Vilde <3

Kommentarer
Postat av: Anna S

Så du lyckades teckna en försäkring, duktigt :)

haha fastställa faderskapet.. låter ju lovande :P

2012-09-10 @ 16:06:22
Postat av: Johanna

Hahah jo jag vet, det kommer ni också behöva göra om ni inte hinner gifta er =)

2012-09-10 @ 16:10:23
URL: http://mostwanted.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0