Vecka 33

 Jag har varit bortrest i några dagar och hälsat på hos mormor och morfar så därför har det inte blitt nå bloggande. Gick i torsdags in i vecka 33 och i onsdags var jag hos bm. Behövdes inte tas nåt blod denna gången och alla andra värden såg bra ut. Sf mått 30. Hon kände hur bebis låg och det var som jag trodde att han vänt sig med huvudet nedåt men var fortfarande ruckbar, alltså inte fixerad. Däremot trodde hon inte att han skulle vända sig nåt mer vilket var skönt att höra. Lite smått har sammandragningarna ökat och förvärkar kommit igång, känner som mensvärk då och då, dock inte så mycket. Vägde mig i morse och har en total viktuppgång på 6 kg. Har börjat dricka blutsaft i förebyggande syfte men fyfan för smaken. Tror jag hellre äter blodpudding varje dag. Hallonbladsteet har kommit och har druckit det i snart en veckas tid, en kopp om dagen. Det är ganska gott faktiskt.


Anledningen till att jag hälsade på hos morföräldrarna dena gången var för att ställa ut Caspian som numer bor hos dem. Det var en liten utställning i Moheda och vi kom hem med 3 rosetter och massa priser. Kunde inte ha gått så mycket bättre. Först blev han Bir-valp (Bäst i rasen) Sedan blev han Big-1-valp (Bäst i gruppen) Sedan slutade han som fyra i finalen Bis-4-valp (Best in show) Så duktig och fin min lilla valp är. Snart är han 7 månader. Nästa utställning bir om ett par veckor i Växjö, då med lite tuffare konkurrens.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0