Hår i vår

Just nu är jag ganska missnöjd med mitt hår. Jag gillade supermycket att ha blont hår, vilket jag ju haft hela mitt liv. Sista månadrna har jag börjat spara ut min normala hårfärg och har väl lyckats ca en dm. I topparna sitter fortfarande en hel del rester kvar från gamla slingor. Trots att jag har lagt på mörkare färg flera gånger kommer det ljusa tillbaka. Ingen idé att börja färga och hålla på nu när jag är gravid vilket kan påverka färgresultatet plus att så mycket sitter kvar i topparna. Tänkte vänta till i vår. Har tidigare funderat på att gå tillbaka och börja göra ljusa sligor igen fast inte lika mycket men sen såg jag den här bilden och fastnade för det. Så här mörkt hår har jag aldrig haft, gillade den varma tonen och frisyrens enkelhet. Skulle jag passa i det här tro?

Kommentarer
Postat av: marycaroline.blogg.se

Den där hårfärgen är skitsnygg :) Jag skulle själv ha en liknande färg om det inte vore för att jag trivs så bra som ljushårig och för att jag passar bra i det och för att min sambo som är frisör tycker att jag ska fortsätta vara ljus. Men jag har slutat bleka håret, det blev så slitet så det blir sedan att använda färg istället och hitta någon som fungerar och som inte är alltför mörk... Annars hade jag nog själv satsat på en mörkare färg då det inte sliter så mycket på håret och då det inte kräver lika mycket underhåll med håret som ljust hår :)

2012-10-06 @ 13:44:36
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0