TUL

Idag var jag på Mälarsjukhuset för att kolla till lillkillen. Fick börja med en ctg kurva då bebisens hjärtslag samt mina värkar mättes under ca en halvtimme. Det såg fättebra ut. Bebis hade en normal hjärtverksamhet på 130 slag med båda aktivare och mindre aktiva stunder, precis som det ska vara. Jag hade inga värkar, vilket jag såklart visste. Låg på drygt 20 och vid sammandragningar steg det till drygt 30. Vid förlossning kommer man upp över 100. Sen var det dags för ultraljudet när de kollade hur stor han var, de mätte huvudet, magen och lårbenet. Han väger 2400g vilket är -4% av normalvikten och helt okej. Jag behöver inte komma tillbaka på fler tillväxt ultraljud så länge jag och bebis mår bra. Nu efteråt så känns det jättebra att ha fått komma och göra det här ultraljudet. Man är ju alltid lite nojjig att inte allt ska vara okej men nu vet jag att det är det och bebis mår bra och är ju nästan färdigbakad =) 
 
Nu har jag börjat planera vilka bebikläder som kommer med till bb. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vägde 2495gram när jag föddes :) Så snart har han gått om mig :)

2012-11-06 @ 15:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0