Oväntad måndag

Har spenderat hela dagen på förlossningen då dagen startade med en vad jag tyckte ganska ordentlig blödning. Danne var på jobbet så barnmorskan på förlossningen skickade mig en ambulans.Jag möttes av hela förlossningspersonalen kändes det som, två läkare, 3-4 barnmorskor/ undersköterskor och sen de två ambulanskillarna. De satte direkt ctg för att kolla hur bebis mådde, sen gjorde de även ultraljud både på magen och vaginalt för att hitta orsak till blödning. Efter undersökning visar det sig att det inte är något allvarligt vad de kan se och bebis mår bra. Fick stanna kvar för observation i några timmar. Har även fått en del förvärkar som var uppe i över hundra så hoppas att blodet kom från när en del av slemproppen gick och att förlossning är inom snar framtid. Dock var livmodertappen opåverkad när jag kom in och inge öppen alls. 
Det allvarliga som kunde ha hänt är att moderkakan lossnat, vilket inte var fallet. Jag har inte heller blödit nå mer sen i morse så nu känns allt mycket bättre. Nu har jag fått i mig lite pizza och ska slappa framför teven hela kvällen. Just nu inga sammandragningar/ förvärkar så verkar inte vara förlossning på g just nu iallafall.
 
Det var min dag. Hoppas ni har haft det bättre. Igår kväll hade vi en supermysig julkväll hos mig, tack tjejer för det, kommer kanske nån bild om det i morgon.
 
I morgon har vi också tid igen hos barnmorskan så då får vi ju lyssna på hjärtljudet igen =) och i morgon stannar Danne hemma med mig.

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vad spännande, det är nära nu <3

2012-11-26 @ 22:10:24
Postat av: Kakan

Otäckt! Skönt att allt var lugnt. Snart har vi en liten kille här <3

2012-11-26 @ 22:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0