och sen kom natten

Vaknade vid ca halv ett, gick på toa och började då blöda igen =( Ringde förlossningen som bad oss komma in igen. Fick genomgå samma kontroller som förra gången med samma resultat. Dock upptäckte de att jag hade högt blodtryck och protein i urinet, vilka är tecken på havandeskapsförgiftning. Vi fick stanna kvar över natten med upprepade blodtryckskoller. I morse var blodtrycket i stort sett normalt igen så vi fick åka hem. Bebis har mått bra hela tiden. Nu ska jag på två besök per vecka hos barnmorskan för att kolla blodtryck och urin fram tills bebis är ute. Har fortfarande en hel del förvärkar men enligt gynundersökning så är läget oförändrat med hur mogen tappen är öppnngsarbetet är. Hade jag kommit lite längre i öppningsstadiet hade de satt igång förlossningen.
Nu ska jag vila en stund sen bär det av mot barnmorskan och föräldragruppen.

Kommentarer
Postat av: marycaroline.blogg.se

Usch så otäckt ändå med blödningarna :/

2012-11-27 @ 15:53:16
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0