Julmarknad

Lilla bebis får gärna börja planera sin "utgång" nu tycker jag. Magen är så stor och har börjat klia så jag blir galen. Blir tydligen så när det blir så spänt. Har än så länge klarat mig ifrån bristningar och hoppas på att klara mig hela vägen. Mätte magen nu till 104 cm i omkrets =O Efter den här veckan 37 så räknas bebis som färdig och redo att komma ut även om de flesta kommer ut närmare vecka 40. Förstföderskor går ofta över tiden men jag tror och hoppas att jag inte är en av dom.
 
Igår plockades julkartongerna ner från förrådet. Tänkte gå igenom dem och se vad som ska användas i år. Vi har bestämt att köra utan julgran. Vi kommer ändå inte fira jul hemma och det blir ju troligtvis den sista julen på väldigt länge utan gran. För mina barn ska ha gran på julen. Nästa söndag blir det julmys här hemma för tjejerna så då kommer jag hänga upp lite julgardiner och kanske adventljustakar och så för att få in lite julkänsla. Egentligen är det ju två veckor kvar till advent men. Jag gillar den här tiden innan jul mest med alla förberedelser och julpynt. Julafton i sig är ju också helt magisk men sen plockar jag gärna undan allt och väntar in våren.
 
Idag ska vi på julmarknad på Taxinge slott =) Mys.
 
Vi har fått hem våra väggdekorationer, bjuder på lite bilder i morgon.

Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att vi sågs en stund <3

Svar: Ja det var trevligt bortsett från vädret. Hittade ni nått? Annars är det julmarknad i mariefred 2 dec och även på torekällberget 2 dec och 8 dec. Fast det är ju ungefär samma utbud. <3
Jojo

2012-11-18 @ 20:40:28
Postat av: Malin

Ja vi köpte lite smått och gott. Bla; Päronfudge, havrepåse att värma och en lackstämpel, åt en grym viltburgare också. Riktigt mysig dag :) Den 2 dec är det horseshow som gäller men kanske 8 dec - om inte du föder däromkring så jag sitter på BB och gullar med bebis <3

2012-11-19 @ 00:53:19
URL: http://nufilda.blogg.se
Postat av: marycaroline.blogg.se

Jag fick ett par små bristningar sista veckorna, men tyvärr blev de värre efter förlossningen då magen sjönk och är ännu inte borta :/

Vi har aldrig haft julgran och det blir ingen i år heller. Men nästa år tror jag det blir julgran :) Men mysigt med lite advents- och julpynt i alla fall :)

Svar: okej =( Än så länge har jag inte fått några bristningar och jag hoppas verkligen det förblir så men. Det kliar högst upp på magen inte där det är som mest spänt, är liksom lite små knottrigt. Var det så för dig med?
Jojo

2012-11-20 @ 21:08:55
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: marycaroline.blogg.se

Sv: Hoppas verkligen du slipper bristningar. Fick ju lite på låren också under sista veckorna :/ Knottrigt? Nse, det känner jag inte igen. Kliandet däremot hade jag, men det kliade på magen under flera månader.

2012-11-21 @ 20:11:30
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0