Dansar man på rosor får man taggar i fötterna

Skulle jag beskriva det här året med två ord så skulle det vara 1. Graviditeten 2. Bilstrul. Det är sanslöst vilken otur vi haft med våra bilar. Danne har ju haft sin bil inne på verkstan i några veckor och de har bytt hela bakaxeln och abs. Han hämtade hem den förra veckan. Idag när han skulle åka hem från jobbet för att följa med till barnmorskan och föräldragruppen så dog bilen på motorvägen. Gasen slutade plötsligt att ta. Så han fick ju ta bärgaren tillbaka till södertälje. Vet inte var det är för fel på den ännu. Längtar så efter vår leasing bil som kommer vid årsskiftet. Nästa år ska inte beskrivas med bilstrul.
 
Barnmorskebesöket var iallafall det bästa hittills. Alla värden såg bra ut. Mitt blodvärde/ hb hade till och med ökat till 135. Det låg på 130 vid inskrivning och 120 i vecka 28. Min mage hade ju inte vuxit som den skulle mellan vecka 30 och 32 det var ju därför som jag var inne och kollade hur stor bebis var. Men nu hade magen exploderat och låg återigen mitt på kurvan. Likaså vikten =) Har gått upp 9 kg totalt. Tror väl inte att det hinner öka så mycket mer kanske ett kilo eller två, tycker det blir en bra normal total vikruppgång. Vi gjorde också ett litet ultraljud då hon såg att han nu i stort sett är fixerad med huvudet. Bebisen kan ligga med huvudet neråt i tre olika faser. Antingen helt rörlig som min bebis har varit tidigare, ruckbar och fixerad. Han ligger nu på gränsen mellan ruckbar och fixerad. 
Idag var det också dags igen för att ta blodprov i armen för att kolla immunisering eftersom jag är rh-negativ. Provet ska skickas in på labb så det tar några dagar för svar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0