Härmapar mig lite

Snor denna idé från en annan blivande mammas blogg (Hoppas det var okej) Hon hade listat de vanligaste tidigaste graviditetstecknen och vilka hon hade märkt av. Kul idé och kul att läsa om hur andra har haft det.
Ömma bröst
Ja. Det var ett utav de första jag märkte. Då och då hade jag ont och ett tag var hela brösten ömma och kändes som blåmärken. Bröstvårtorna var också superkänsliga. Nu gör de aldrig ont längre men de har blivit något större.
Trötthet
Ja. Som fan. Som tur va har det värsta gått över nu. Ett tag var sova det ända jag tänkte på och varje dag på jobbet var en plåga att ta sig igenom vaken. Har aldrig känt mig så orkeslös förut. Det är precis som när man har hög feber fast utan feber =P. Jag är fortfarande riktigt trött på kvällarna.
Illamående
Nja. Inte så jag har kräkts. Däremot har jag ofta känt mig illamående och vissa saker som tex att hälla upp kaffet på morgonen blir jag illamående av, men att dricka det sen går bra - konstigt.
Kissnödig
Ja. Lite oftare får jag gå på toaletten. Inte så ofta i början utan det blir mer och mer. Det går inte en natt utan att jag är uppe och kissar.
Huvudvärk
Nej inte alls.
Flytningar
Nej. Inte mer än vanligt. Vissa dagar kanske.
Magont
Ja. Varje dag. Av olika anledningar. Dels för att magen inte riktigt funkat som den ska med alla nya hormoner, dels har jag mensliknande smärta då livmodern växer och dels av säkert andra naledningar som jag inte har en aning om men som oroar mig lite.
Matbegär
Nja. Har inte haft behov av att äta någåt speciellt. Däremot så kan jag bli väldigt hungrig ibland så det känns som om jag dör om jag inte får någon mat. Ibland däremot kan jag knappt äta något utan känner mig mätt hela dagen.
Förstoppning och uppsvälldhet
Ja. Uppsvälld känner jag mig nästan hela tiden, mer ju senare på dagen det blir. Förstoppning har jag inte haft men lite trög har jag ofta varit =/
Humörsvängningar
Nej. Har inte märkt av det alls. Brukar inte heller ha det.
Känslig näsa
Nej. Tvärtom så har jag varit täppt i näsan ända sedan jag blir gravid och kommer att vara det till efter förlossning =( Mycket jobbigt. Nässpray funkar men inge kul att använda det i 9 månader. Har provat plåster man sätter på näsan när man sover - funkade sådär. Provar just nu sinova tabletter. Jag har nämligen börjat blöda näsblod av nässprayen så skulle va skönt att slippa. Men jag klarar inte av att inte kunna nadas med näsan.
Yrsel eller svimmning
Ja. Jag blir ofta yr vid ansträngning. Har inte svimmat. Jag sprang så duktigt innan jag blev gravid men ett utav de tidigaste tecknen jag hade på att jag var gravid var att detta inte längre gick. Kroppen sa ifrån.
Nidblödning
Nej. Detta är en blödning man kan få när ägget fäster vid livmoderväggen.
Försenad mens
Ja. Såklart. Ett ganska säkert  och tidigt tecken. Första graviditetstestet jag tog 3 dagar efter beräknad mens var negativt. Jag kände mig ändå gravid och gjorde ett nytt test två dagar senare som då var positivt.

Kommentarer
Postat av: MaryCaroline

Jättekul att läsa upplevelser av en annan :) Kul att se likheter och skillnader :)

2012-06-11 @ 11:08:23
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0