Att veta eller inte veta

Det finns många åsikter om huruvida man ska kolla vad det blir för kön på barnet. Därför tänkte jag delge min. Det börjar närma sig RUL då man få välja om man vill veta vilket kön barnet får. Det är ju inte alltid det går att se, ibland är bebisarna lite blyga och vill inte visa. Vi kommer att titta.-Varför det säger vissa, det är värt att vänta och få en överraskning vid förlossningen. Och många tycker att det är fel att titta då det inte spelar någon roll vad barnet har för kön. Självklart spelar det ingen roll, det är ju inte därför man vill veta. Det är ju inte så att man blir besviken oavsett vad det blir. Och jag tror inte att man blir mindre glad efter förlossningen när man får se sin lilla ängel om man i förväg vet vad det blir jämfört med de som inte vet.Praktiskt är det bra att veta. Till exempel så har en kompis- kompis till mig tjejkläder om det blir en tjej. Risken är ju stor att de försvinner innan december då jag ska föda. Och vill man kan man ju inreda rummet lite mer tjejigt eller killigt. Jag tror också att för vissa kan det kännas mer verkligt om man vet vad det är. Lättare att greppa och förstå, vilket jag tror många blivande föräldrar behöver.
Så fredag 13 juli bär det av igen mot eskilstuna sjukhus =D

Kommentarer
Postat av: MaryCaroline

Ah, Mälarsjukhuset :) (Var bor du förresten? :) ). Hoppas du har en bra barnmorska :) Jag ska själv föda där sen :) Och angående att ta reda på könet eller inte tycker jag absolut är upp till var och en. Många verkar ta reda på det nu för tiden. Vi har valt att inte göra det :)

Svar: Jag bor i Mariefred så jag går hos barnmorska i strängnäs. Har än så länge bara hunnit träffa henne en gång, hon verkar lite virrig men väldigt snäll. Hon fixade ju den tidiga ultraljudstiden åt mig =) Jag kommer nog att föda på Södertälje sjukhus då det är mer hemma för mig och närmast. Också närmast släkt och vänner.
Jojo

2012-06-27 @ 21:06:15
URL: http://marycaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0