Halvvägs

Halva tiden har gått, det har gått fort och långsamt på samma gång. De första veckorna får man ju litegrann på köpet eftersom man inte vet att man är gravid då, sen kommer de jobbigaste veckorna psykiskt, iallafall om man varit med om ett tidigare missfall. Nu när jag vet att allt är som det ska och jag känner små sparkar varje dag känns allt mycket bättre och verkligare. 
 
Nu är vi precis hemkommna från en vecka ute i Trosa skärgård där vi har haft det soligt och fint. Solbrännan är på plats och nu väntar lite jobb här hemma. Fixa i ordning trädgården, och röja undan här inne så vi kan börja måla i barnrummet. Matta är inköpt idag till lillens rum =)
 
Nu när vi vet att det blir en liten grabb så börjar folk fråga om namn, men nej vi har inget namn ännu och våra förslag är hemliga tills vi bestämt oss, efter förlossning =) Vi har ett namn högst på listan men det kan ju ändras. Förslag är såklart välkomna, har hittils bara hört helknasiga förslag =P
 
Har börjat få halsbränna nu varje eftermiddag i några dagar, jobbigt. Måste kolla upp om man kan ta något mot det. Har aldrig haft det tidigare så det är definitivt ett graviditetssymtom.

Kommentarer
Postat av: MaryCaroline

Tänker man tillbaka har det gått sjukt fort! :) Men tänker man framåt går det lite sakta, haha. Men samtidigt vet man att det inte är lång tid kvar... Åh, jobbigt det är med missfall, har själv varit med om ett, i vintras :( Sen blev jag snabbt gravid igen och allt är som det ska :) Men man gick på helspänn i flera veckor ända till den största missfallsrisken var över...

Vad kul det är med namn egentligen, MEN vad svårt det är samtidigt. Har en del namn på listan, det svåra är ju att enas, haha. Men vi har i alla fall ett pojknamn vi gillar båda två :)

Usch för halsbränna :/ Själv har jag haft tur som sluppit det :) Har du börjat springa på toaletten en massa ännu? :P :)

2012-07-24 @ 00:45:53
URL: http://marycaroline.blogg.se
Postat av: Jojo

Jo springer på toaletten gör jag =( För några veckor sedan kunde jag inte sova en hel natt utan att gå på toa men nu funkar det igen. Däremot blir jag super kissnödig ofta men det kommer ju knappt något

2012-07-24 @ 10:49:16
URL: http://mostwanted.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0