Pippi firar jul

Varför har jag lagt upp det här videoinslaget då? Ja av fler anledningar. Dels är det första advent så lite julstämning är ju aldrig fel. Men den största anledningen var att jag under dagen kom att tänka på en scen ur det här avsnittet. Jag och Danne skulle öva på att ta på oss och använda vår babysjal som vi köpt. Det var inte det lättaste, sjalen är ju över 3 meter lång. Vilket fick mig att tänka på halsduken som Pippi ger till Lilla Gubben i julklapp, som visst skulle ha passat en giraff. Ca 2.20 in i klippet. Här nedan följer bilder som visar hur det ska gå till att få på sig sjalen. Det ska vara 6 bilder men alla kom inte med
 
 
Men man lär sig nog. Går nog lättare utan gravidmagen och med en riktig bebis, idag övade vi med en nallebjörn.
Sen var vi en sväng till Mariefreds julmarknad men fy så kallt det var ute, men fint och juligt var det.
Har smällt i mig en hel ananas idag =) Men inget händer... får ta den andra jag har här hemma också, haha.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0